دررسانه ها:نامه باهنر به وزیر علوم در خصوص مدیر 2 شغله

یزدفردا :نائب رئیس اول مجلس خاطرنشان کرد: طی نامه‌ای به وزیر علوم اعلام کردم که در خصوص 2 شغله بودن پورعباس به موقع اقدام کند تا تخلفی صورت نگیرد

فارس - محمد‌رضا باهنر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص 2 شغله بودن پورعباس مبنی بر اینکه وی هم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی است و هم دارای مسئولیتی در سازمان سنجش آموزش کشور است سؤال داشت.


وی افزود: طبق قانون خدمات کشوری یک فرد می‌تواند به صورت موقت حداکثر تا 4 ماه علاوه بر شغلی که دارد سرپرستی بخش دیگری را بر عهده بگیرد و این امر باید با اجازه مقام مافوقش باشد.


باهنر خاطرنشان کرد: بنابراین طی نامه‌ای به وزیر علوم اعلام کردم که در خصوص 2 شغله بودن پورعباس به موقع اقدام کند تا تخلفی صورت نگیرد.


نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا نامه را هیئت رئیسه مجلس به وزیر علوم نگاشته است، گفت: خیر این نامه را خودم خطاب به وزیر علوم نوشتم.


* اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیازمند مطالعه میدانی است


وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما در خصوص بحث تفکیک جنسیتی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و نامه‌ مخالفت رئیس‌جمهور با این طرح‌ها چیست تصریح کرد: متأسفانه این بحث‌ها تبلیغی شده است. این طرح‌ها نیاز به مطالعه میدانی و نظرسنجی دارد. باید بدنه جامعه آن را قبول کند.


* ناهماهنگی میان وزیر علوم و رئیس‌جمهور طبیعی نیست


باهنر تأکید کرد: اینکه این بحث تبلیغی شده به این جهت است که وزیر علوم این طرح‌ها را مطرح کرده اما پس از آن رئیس‌جمهور نامه‌ای نوشت و این طرح‌ها را تکذیب کرد در حالی که مجموعه قوه مجریه یک دستگاه واحد است و این ناهماهنگی‌ها به نظر می‌رسد که طبیعی نیست و نباید این‌گونه عمل شود.


نائب رئیس اول مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا شخصاً با طرح وزارت علوم مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها موافقید یا خیر گفت: از طرح اسلامی شدن دانشگاه‌ها هر کس می‌تواند برداشت خاصی داشته باشد. ممکن است برخی اوقات این بحث تبلیغ ضداسلام باشد، بنابراین بیان این طرح‌ها بسیار ظریف است که باید حتماً بر روی آن فعالیت‌های تحقیقاتی و میدانی شود.


باهنر با بیان اینکه باید بر روی این طرح‌ها حتماً نظرسنجی و پایش‌هایی انجام شود، خاطرنشان کرد: با نظرسنجی از افرادی که در این خصوص ذینفع هستند و خانواده‌های دانشجویان، نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص این طرح‌ها نباید به گونه‌ای عمل شود که لحظه‌ای تصمیم گرفته شود تا وزیر علوم آن را مطرح کند اما رئیس‌جمهور آن را تکذیب کند. نظرات متفاوتی که قوه اجرایی کشور مطرح می‌کند طبیعی نیست و باید بیشتر با یکدیگر هماهنگ باشند و این گونه مسائل را بی‌خودی به رسانه‌ها نکشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا